30 January 2012

Passion: 'The girl with dragon tattoo'


W ostatnim czasie jest dość głośno w mediach na temat filmu "Dziewczyna z tatuażem" - i bardzo zasłużenie. Film został nakręcony na podstawie szwedzkiej trylogii nieżyjącego już Stiega Larssona. Traf chciał, że kilka tygodni przed pojawieniem się filmu na wielkim ekranie, weszłam w posiadanie audiobooka pierwszej części trylogi "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet".

Audiobooki to bardzo wygodna rzecz dla osób, którym ciężko znaleść czas na czytanie książki - można słuchać ich w domu, jadąc samochodem do pracy, gotując... a wracając do tematu, książka jest bardzo bogata w akcję i trzyma praktycznie do samego końca w napięciu. Praktycznie, każdą wolną chwilę dnia i nocy spędzałam z moją drugą połową słuchając audiobooka .. aż się nie skończył :)

O tym, że "Dziewczyna z tatuażem" została nakręcona w oparciu o książkę dowiedziałam się poszukując odpowiedniego filmu na niedzielny seans filmowy - ta wiadomość mnie zachwyciła :)! Z jednej strony wielka ekscytacja, że zobaczę TYCH intrygujących bohaterów na ogromnym ekranie, a z drugiej strony obawa czy film odda w pełni bogatą historię Lisbeth Salander i Michaela Blomkvista z rodziną Vangerów w tle... 

Jak moje wrażenia po filmie?
Film był stosunkowo długi (3h), ale zawierał najważniejsze wątki z książki. Zakończenie zostało na potrzeby filmu skrócone i zmodyfikowane. Obsada aktorska - rewelacyjna! Nie potrafię sobie wyobrazić lepszych odtwórców ról niż D.Craig i R.Mara ... film mnie zachwycił!

Jeżeli jeszcze nie widziałyście "Dziewczyny z tatuażem" to gorąco polecam! A przed seansem zachęcam do książki lub audiobooka ;) Nie pożałujecie - czeka was prawdziwy dreszczyk emocji i kilka nieprzespanych nocy.

xoxo




No comments:

Post a Comment